субота, 8. април 2017.

BFI 2017: Kidd Pivot & Electric Company Theatre | Vankuver Betroffenheit









Piše: Rastko Ivanović

Postoje istine koje se mogu saopštiti rečima; postoje dublje istine koje se mogu preneti samo ćutanjem; ali na jednoj drugoj ravni, postoje one koje se ne mogu izraziti čak ni ćutanjem. Ove reči velikog hasidskog učitelja, rabina iz Kotska, padaju na pamet, dok gledate, zaista, sjajnu kanadsku plesnu predstavu, trupa Kidd Pivot i Electric Dance Company, komad po imenu,"Betroffenheit"

U pitanju je komad o velikoj životnoj tragediji Džonatana Janga, kanadskog pisca, reditelja i performera, koji je prisustvovao požaru, u kome su nastradali njegova ćerka i njegove dve rođake. Suočen s posledicama ove tragedije, Jang je zaćutao. Zarobljen u starim trakama bolova, zarobljen u svom vlastitom umu, Jang nam u ovoj predstavi, uz pomoć koregrafkinje Kid Pivot, slika stazu svog oporavka. Stazu užasa, svojevrsnu lestvicu košmara, kroz koju je prošao na putu do iskupljenja.

I kao konačan rezultat dobili smo odista predivnu lirsku meditaciju o gubitka, o jazu unutar nas samih, jazu koji nas konstituiše kao jedinke, o sopstvu, o osobnosti, koja zamuckuje i koja zastajkuje, ali, na kraju ipak nalazi dovoljno snage da se suoči s samim licem užasa.

"Betroffenheit" je impresivno detektivsko istraživanje zamraćenih prostorija naše podsvesti, koje uspeva da gledaoca nasuka na nepoznatu geografiju njegovog vlastitog života, a to je, valjda, odlika svake prave i istinske umetnosti.


Нема коментара:

Постави коментар