уторак, 25. април 2017.

RESONATE 2017






Piše: Rastko Ivanović

"Nije reč o tome u šta gledate, nego šta vidite", napisaće Toro u svom dnevniku. A u slučaju njegovog vernog sledbenika, čuvenog kompozitora, Džona Kejdža, mogli bismo da kažemo, da nije bitno ono šta slušamo, već šta u tome čujemo.

Jer, još od sedamdesetih razlika između zvuka i buke se sasvim izgubila. Namesto predmeta dolazi proces. A on je jednako otvoren i ka onom što veoma dobro znamo, ali i prema onome što još uvek ne možemo ni da zamislimo.

A jedino što je tu, zaista bitno je da budemo zajedno. A to nam upravo omogućava sama muzika.

Jer, ako priroda gradi šume i pašnjake, dok isto to radi i čovek, samo u slučaju ograda i definicija, onda je upravo muzika način, da iste te ograde barem na kratko padnu. 

I nije li to nešto, što smo upravo videli na primeru noćnog programa, ovogodišnjeg festivala Resonate?

Bilo da govorimo o nastupu Rolija Portera, koji nas je iz kaljuge ove naše, pale stvarnosti lansirao pravo među živote crnih rupa i beba vaseljene, ili o nastupu, njegovog hiperintenzivnog kolege, Iva Tumora, čiji je nastup predstavljao apsolutno rastrojstvo svih mogućih čula, ili o nešto smirenijem, gotovo kamernom, amerikana nastupu, velikog Lija Renalda

Ili, konačno, o nastupu samog Mikija Blanka. Čoveka, koji je uspeo da u jednoj-jedinoj osobi izmiri Marsela Dišana i Gučija Mejna. Čoveka, koji je lestvicu visoko podigao, bilo da govorimo o Bijonse, ili pak o Džoniju Rackoviću. I čoveku, koji je svima nama, savremenim ribama, omogućio da barem na jedno veče svi zajedno zaplivamo, u ovom, našem ogromnom akvarijumu, koji se tako često uopšte ne čini kao naš zajednički dom. 


 

Нема коментара:

Постави коментар