среда, 27. децембар 2017.

Dženifer Lopez: U plamenu strasti

Piše: Rastko Ivanović

Idealni spektakl za naše vreme koje je isuviše informisano da bi bilo pametno... "Katarza" za mlađe pripadnike jednog naroda? Ili, naprosto, dobra zabava?
 
Džej Lo je brend. Poput koka-kole, ona takođe ima univerzalnu privlačnost. To je zato što ona, čini se, kontinuirano sjedinjuje dva sveta. Ona je uvek u brend terminima, negde između ulica Bronksa i crvenih tepiha Holivuda. Prvi istinski globalni superstar, ona je povlaka u reči "latino-američki", veza izmeđi dve kulture.

Pošto nikada nije bila određena – kao pevačica, glumica, plesačica, modna dizajnerka ili poslovna žena - ona zadržava izvesnu misteriju uprkos svom masovnom medijskom prisustvu. Ona je brendirala Dženifer Lopez "priču" - što je u stvari stara priša o američkom snu – samouverenosti i aspiraciji – i tako zamagljuje liniju između stvarnog života i superstar persone. Zbog toga, njeni fanovi uvek znaju puno o njoj, ali nikada dovoljno.

Na ovogodišnjoj svetskoj turneji „Dance Again“ gospođa Lopez, sada 43-godišnjakinja, upravo nam pokazuje ono što je želela da nam pokaže o svojoj radnoj etici, nejnim vrednostima i značaju: kao lepotica, majka, Latina, romantik, bivša devojka iz Bronksa i rana hip-hop denserka iz 90-ih, i kao pop pevačica koja sada sarađuje sa Lil Vejnom, Pitbulom i drugima.

Beogradski koncert Dženifer Lopez u „Kombank areni“ počeo je pesmom „Get Right“, koja je „više džezi i fanki nego što to pesma Dženifer Lopez ima pravo da bude“. Ubrzo, šou preuzima girl-from-the-hood ideju i razrađuje je. Ona odmah skida sa sebe do poda dugačku haljinu, otkrivajući blještave hulahopke. Tako odevena za bitku, tumara kroz „Get Right“, „Love Don’t Cost a Thing“ i “I’m Into You”.

Posle promene kostima, ona je u bokserskom ringu, pevajući „Goin In“; potom uskače u zlatnu trenerku da se „vrati u Bronks“ gde predvodi plesače u brzopoteznoj „Jenny From the Block“. Mi smo transportovani u old school uptown teatar na „Hold It Don’t Drop It“, i u fiktivni klub Babalu tokom Papi.

Na koncertu ona neprimetno kanališe hibrid između zabavljačice iz Vegasa i dens-pop boginje ogrnute u samopouzdanje i kristale. Tokom izvođenja hita Let’s Get Loud“ scena se preobražava u noćni klub koji gori u ritmu surogata salse.

Gledati Lopezovu kako okreće zadnjicu u pravcu publike dok izvodi ovu pesmu, neminovno priziva mišljenje jedne od najpoznatijih portorikanskih umetnica Frensis Negron-Muntaner, po kojoj uspeh Džej Lo najplaćenije latino glumice ikada predstavlja trostruku pobedu u simboličkom ratu za pororikansku zajednicu: „pokazivanje zadnjice“ kao znak ponosa i identiteta, „kiss my ass“ kao vrsta osvete protiv neprijateljskog kulturnog pogleda, i „I’m going to kick your ass” kao nadoknada za ekonomsku eksploataciju upletenu u rasizam.

Iako su komentari Negron-Muntaner možda tačni, ipak je pre reč o tome da Lopezova uspešno reafirmiše stereotip ljute, hiperseksualne Latine. Kada je jedan novinar pitao Lopezovu kako bi volela da je ljudi vide, ona je odgovorila, “Devojka Guza (The ‘Butt Girl’)... To sam ja i muškarci to vole“.

Da Džej Lo i te kako dobro zna šta publika voli videlo se i na njenom beogradskom koncertu. Kada je dobila plišana srca iz publike na kojima piše “Volim te” Džej Lo je na srpskom pročitala ove reči, dok je gotovo katarzičan efekat na okupljene ostavila scena kada je prihvatila srpsku zastavu, umotala se u nju i za tren ostala bez teksta, dok je masa skandirala “Džej Lo, Džej Lo...”.

Time Dženi stvara iluziju da je “jedna od nas”. Da je, kako kaže, “stvarna” (“I’m Real”). ...Što samo pokazuje, da moć spektakla, upravo proishodi iz toga da se delotvornost fikcije učini stvarnom. Razgorevanje neonskog plamena strasti, koji se presijava u holivudskim haljinama od srebra to samo potvrđuje.

Koncert se završio par minuta pre 22 časa posle sat i po vremena koji su odisali furioznom fižičkom akcijom... Jer - tokom spektakla u Kombank Areni postaje jasno da pevanje uživo u pop muzici ponekad izgleda kao da previše pitate. Stoga, pohvale Lopezovoj idu pre svega za vratolomije na sceni tokom koncerta. Naravno, ona ima standardne prateće vokale i povremeno nasnimljeni ‘back up’ kada se okreće intenzivnim koreografijama (kao tokom “Goin In”), ali je vredno pohvale videti samouverenost i izdržljivost njenog sirovog vokala kakav pop zvezdice upola mlađe od nje često ne nude.



Uživo pevanje balada nije njena najjača tačka, ali Džej Lo najbolje žvuči tokom akustične verzije debi hita, “If You Had My Love”. Ipak, ostaje utisak da publika često više peva od same pevačice. Od komentara koji su se mogli čuti u publici,”pa ona samo vrišti”, do oduševljenja njenim izgledom i zamamnim plesom, jasno je da će koncert Dženifer Lopez razbuktati strasti.

Jer, za neke je to Idealni spektakl za naše vreme koje je isuviše informisano da bi bilo pametno... Za druge to je "katarza" za mlađe pripadnike jednog naroda, ali, pre svega reklo bi se da je, naprosto, reč o - dobroj zabavi. Jer, naposletku, sve je to šoubiznis.


(https://www.b92.net/kultura/moj_ugao.php?nav_category=556&yyyy=2012&mm=11&nav_id=662034)

Нема коментара:

Постави коментар